Tipy na úspěšné inzeráty v Google Ads
Do výsledků online marketingových kampaní vstupuje několik základních faktorů, mezi něž patří kromě podoby a funkčnosti konverzní stránky, zvolené strategie a cílení, také text inzerátů.
Některé z následujících tipů platí rovněž pro další reklamní systémy včetně těch na sociálních sítích.
Klíčová slova v obsahu inzerátu
Jde o jednu ze základních pouček, která vychází z toho, že uživatel bude reagovat s největší pravděpodobností na to, co sám do vyhledávače zadává. Měli byste tomu tím pádem vycházet vstříc už v prvním řádku svého inzerátu, ale někdy může být také vhodnější nechat klíčové slovo automaticky vložit. Záleží na provedení celé reklamní sestavy, počtu inzerátů, množství klíčových slov a jejich podobě.
K automatickému vkládání klíčových slov se ještě vrátím v některém dalším článku. Každopádně nyní stačí říct, že pro jejich vložení se používají složené závorky a jakmile je použijete, systém sám zobrazí možnosti.
Vzbuďte pozornost a zvědavost
K obrázkům i textům přistupujte jako ke komunikaci s cílem zaujmout. Nebojte se nechat uživatele přemýšlet, použijte v textu otazník (je-li to vhodné (!)), používejte obrázky a způsob vyjadřování s ohledem na vaší cílovou skupinu.
V praxi to znamená zejména:
- Používejte zajímavé obrázky (zajímavé obsahem i kompozicí),
- vycházejte vstříc tomu, co uživatel hledá, sdělením jasné nabídky s ohledem na uspokojení potřeby uživatele,
- nezapomínejte na akce, slevy a výzvy k akci,
- inzerci slaďte s konverzní stránkou, ať uživatel po prokliku najde to, co hledal (platí to i pro grafiku),
- nelžete a neslibujte nic, co nemůžete slíbit, jde přece o konverze, o uzavřené obchody a váš zisk.
Zařaďte konkrétní údaje, ceny, čísla
Zkuste v inzerátu použít přesné číslo, nějaký parametr, který kromě své zajímavosti a odlišení se od konkurence poslouží také jako důkaz toho, že to myslíte vážně a vaše služba je skutečně reálná. Jde o důvěru a podvědomé vnímání nabízené služby uživatelem. Obecné řeči budou sice také působit, ale např. cenou zaujmete víc.
Příklad:
Žluté ponožky různých velikostí.
versus
Kupte si žluté ponožky od 39 Kč
Zmiňujte výhody
Vyberte takové výhody svého produktu, kterými se odlišujete. Může jít třeba o nějaké parametr viz předchozí odstavec. Cena sama o sobě nemusí být takovým lákadlem, když uživatel nebude vědět, co nákupem získá. U služeb i zboží je dobré doplnit další doplňkové benefity (česká distribuce, servis zdarma, prodloužená záruka, pojištění proti odcizení apod.)
Uživatel by měl mít pocit, že nákupem vydělá. Že dostane něco, co by jinde nedostal.
Garance pro posílení důvěry
Zkuste použít fráze jako „nyní u nás za zvýhodněnou cenu“, „garance spokojenosti“, „garance nejnižší ceny“ a další garance (bezplatného vrácení zboží, rychlé výměny zboží atd.) Člověk nechce kupovat zajíce v pytli, má strach z výsledku nákupu online a tento blok je potřeba z jeho mysli odstranit.
Výzva k akci
Kupte nyní se slevou 60 % je výzva k akci. Stejně tak i strohé „klikněte sem“.
Zvětšete objem svého inzerátu
Využijte maximum prostoru včetně všech rozšíření inzerátu. Lidé nemusejí nutně přečíst všechno, vždy se také nezobrazí všechny popisky a rozšíření, ale budete mít větší šanci, že si uživatel vašeho inzerátu všimne.
V ostatních reklamních systémech platí podobná pravidla, jen způsob jejich aplikace je mírně odlišný a možnosti různé. Někdy menší (Sklik), někdy prostě jen jiné (Facebook).
Přeji mnoho úspěšných prodejů!
Kam dál?
Podívejte se na všechny důležité články o marketingu:
- Jak na účinnou letákovou kampaň ve spojení s online marketingem a jak by měl vypadat reklamní leták
- Co sdílet na firemní stránce Facebooku
- Typy reklamních sdělení pomohou při vytváření funkčních kampaní s ohledem na lidské emoce a instinkty
- Kupní role a rozhodovací kupní proces
- Tipy na úspěšné inzeráty v Google Ads
- Sedm tipů a doporučení, když tvoříte nové webové stránky