Co sdílet na firemní stránce Facebooku
Základní rada zní: Sdílejte to, co zajímá vaši cílovou skupinu. Veškerý projevený zájem (komentáře, kliky, konverze) definuje vaše publikum a vaše publikum se musí skládat z vašich zákazníků či potencionálních zákazníků. Ne z lidí, kteří se chtějí bavit, nadávat nebo kritizovat.
To je základní podstata, která ovlivňuje skladbu vašich fanoušků, followerů a lidí, kteří projeví zájem o vaši reklamu v placených kampaních. Takto poznáte vy sami, kdo je váš zákazník, na koho cílit. A stejně tak to pozná Facebook sám. Myslete na toto pravidlo při odpovídání na komentáře, při tvorbě obsahu příspěvků a reklam.
Ale teď již k samotným tipům, co sdílet na stránce Facebooku:
Autenticita a zákulisí
Vaši cílovou skupinu by mohlo zajímat zákulisí. Ukažte sklad, reálné fotky z provozu. Nový produkt ležící na stole, fotky z porady, terénu, místa montáže… Vše autenticky, neupravené fotky přímo z mobilu.
Obsah z oboru
Novinky na trzích, které také prodáváte, nové technologie, zajímavosti. Klidně z jiných, zpravodajských zdrojů. Ideální je, když se o vás v odkazovaných nezávislých článcích také píše.
Žádosti o názor, ankety
Anketa na téma podoby nové služby, názor na průběh servisu nebo reklamace. Lidé jsou rádi, když mohou říct svůj názor na něco, co je zajímá.
Soutěže a zábava
Když je soutěž dobře udělaná a nabízí zajímavé výhry, přitáhne mnoho pozornosti. Dbejte na to, aby existovalo víc cen, tedy aby nevyhrál jediný člověk a bylo to od začátku jasné. Zajímavé jsou třeba soutěžní otázky, v nichž navíc nejde o náhodu, ale spíš o správný odhad.
Popřejte k Vánocům nebo ke Dni matek
Vánoce a konec roku je super období, lidé jsou většinou pozitivní a oplácí vám přízeň. Najděte i další vhodné dny (každý den je vlastně den něčeho). [Malý tip: jestli děláte e-mail marketing, popřejte svým zákazníkům k narozeninám, pořád to ještě moc firem nedělá.]
Ostatní zákazníci a reference
Pozitivní a alespoň trochu nevšední zkušenosti vašich zákazníků jsou zajímavé a navíc fungují jako jeden z typů reklam zaměřených na lidské instinkty.
Významné události
Zapojte se do toho, co hýbe společností nebo vaší cílovou skupinou. Reagujte ale tak, aby jiná skupina necítila nechuť (nevhodná jsou třeba politická témata).
Vycházejte z analýzy klíčových slov a hledaných dotazů
Poskytněte nejen na svém webu obsah, který máte ze své analýzy hledaných dotazů. Co vaše cílová skupina hledá, to ji pravděpodobně také zaujme na sociální síti. Může jít o různé návody nebo třeba tipy na další zboží, které sice neprodáváte, ale vaše cílová skupina ho společně s vaším produktem potřebuje.
Akční nabídky, slevy a výhody
Ve svém obsahu samozřejmě nezapomínejte ani na prodej. Je také dobré, když budete mít akční nabídky nejen pro nové zákazníky, ale také výhody pro ty stávající (a ti potencionální tento přístup uvidí).
Každý obor podnikání přináší jiné výzvy a jiné možnosti. Poskytovatelé kabelových televizí a kina sdílí tipy na svůj program, e-shop s oblečením ty nejzajímavější kousky ze svého sortimentu, markeťák tipy na to, jak dělat marketing. 🙂
Kam dál?
Podívejte se na všechny důležité články o marketingu:
- Jak na účinnou letákovou kampaň ve spojení s online marketingem a jak by měl vypadat reklamní leták
- Co sdílet na firemní stránce Facebooku
- Typy reklamních sdělení pomohou při vytváření funkčních kampaní s ohledem na lidské emoce a instinkty
- Kupní role a rozhodovací kupní proces
- Tipy na úspěšné inzeráty v Google Ads
- Sedm tipů a doporučení, když tvoříte nové webové stránky