Digidějovice 2019 – stručné poznámky
Jsem vděčný všem pořadatelům, že podobnou konferenci „dotáhli“ i sem k nám, do historicky zemědělských jižních Čech. 🙂
Letos jsem se jako divák zúčastnil podruhé a nelituji toho.
Následující článek jsou stručné poznámky o tom, co mě nejvíce zaujalo.
Lepší, než dělat věci správně, je dělat správné věci.
Jako první z řečníků vystoupil David Špinar. Mluvil o tom, že je lepší dělat správné věci, než dělat věci správně. Že dlouhosáhlé marketingové analýzy nedávají smysl, protože „svět uteče“. Jinými slovy (a to už není přesně z Davidovo úst), během těch nekonečných porad a analýz utečou zákazníci a nové příležitosti.
Snižováním CPA se připravujeme o objem
Další řečníci mi jistě odpustí, že je již nebudu jmenovat a další poznámky uvedu prostě tak, jak jsem si je rychle zapsal a jak jsem je také sám pochopil.
- Snižováním CPA (v PPC samozřejmě) se připravujeme o objem, strategii je potřeba odvíjet od marže, testovat, jenom lehké zvýšení může znamenat výrazný nárůst objemu.
- Zaměření se na jednotlivé kanály je chyba, lepší je počítat jenom kompletní výsledek, kanály se ovlivňují (rádio ovlivní organic atd.)
- Imprese (myšleno opět v PPC) má vliv i na brand, nejde jen o klik.
- Brand zvyšuje konverzní poměr.
Správnou cestou v online marketingu je neustále testování.
Dívejte se kriticky na data!
Vysoká škola života je také vysokoškolské vzdělání – pozor při cílení. 🙂
Mobilní návštěvnost roste a poroste dál
- Web se dělá pro mobil a pak přizpůsobuje pro desktop (dřív to bylo naopak).
- V e-shopech na systému Shoptet (prezentoval Radek Hudák) dělá zhruba polovinu návštěvnosti mobil, nákupů ale 39 % – hodně záleží na kvalitě responzivity konkrétního e-shopu.
- Tablet má jen 5 % (to mě zaujalo, vypadá to, že tablety jsou out…)
- Seznam je třetinový oproti Googlu v cpc i návštěvnosti.
- U e-shopů s věrnostní slevou není rozdíl v konverzním poměru, slevové kupony ho také nezvyšují, funguje ale doprava zdarma.
- Vyskakovací okna se slevou znamenají pokles konverzního poměru. Navíc lidé nakoupí stejně, takže je to ve finále jenom ztráta.
Analytika jsou jen signál a 30 % skutečnosti
Samozřejmě, že na Digidějovicích zazněly ještě další zajímavé informace. Analytika jsou jen signál a 30 % skutečnosti.
Reklamu pro úklidovou agenturu je dobré cílit i na muže, nejen na ženy, i když ony jsou poté tím evidovaným zákazníkem.
Instagram je oproti Facebooku pozitivní sociální sítí a je dobrý na brand, kromě toho si jej prý uživatelé spouští na telefonu jako první aplikaci, byť poté jdou i na jiné sociální sítě.
Prodávat je dobré přímo tam, kde se zákazník cítí dobře – aneb není zbytečné trvat na své propracované objednávce na webu? Co prodat přímo někde v komentářích nebo v mailu?
A chatboti jsou budoucností webu, to také zaznělo… Proč něco hledat a číst, když se stačí zeptat chatbota? Smysl to dává.
Na poslední přednášku jsem už nebyl přítomen, ale doporučuji všem lidem, kteří se o digitální marketing zajímají, Digidějovice příště neminout.